#125: УКРАЇНСЬКА САТИРИЧНА ПЕРІОДИКА 1917–1921 РОКІВ

ТЕКСТ, КОНТЕКСТ І ПІДТЕКСТ
№(1) 125, 2022

200 ₴

Доступна лише електронна версія

Для замовлення пишіть нам у Facebook / Instagram або на пошту antykvar.magazine@gmail.com

Номер створений у партнерстві з Історико-меморіальним музеєм Михайла Грушевського і присвячений 100‑річчю Української революції 1917–1921 років. Це перша спроба поглянути на знакові події доби української революції 1917-1921 років через унікальні джерела, які майже століття залишалися на маргінесі історичних студій — твори художників-карикатуристів і сатиричну публіцистику часописів «Ґедз» (жовтень 1917 — липень 1918), «Будяк» (листопад — грудень 1917) та «Реп’яхи» (березень 1918). Запрошений редактор тематичного блоку, блискучий історик та оповідач, директор Музею Грушевського Світлана Панькова роками відшукувала раритетні примірники видань, відбирала твори і підготувала для нас п’ять розділів-есе, що крок за кроком розкривають сутність, гіркий повчальний — і до відчаю актуальний — смисл тих подій.

#125 СЛОВО ГОЛОВНОГО РЕДАКТОРА

ЗМІСТ

«Хто такі українці і чого вони хочуть»
Про злет українського руху та феномен Михайла Грушевського

Шлях до проголошення Української Народної Республіки. Осінь 1917‑го: хроніка подій
ІІІ Універсал Української Центральної Ради

Новий 1918 рік: рік незалежності й надії
Вперше за багато століть українці зустрічали Новий рік у своїй проголошеній Українській Народній Республіці

«Обличчя большевизму»
Нове нашестя «старшого брата», що несло з собою «жах, грабіж, руїну»

Останнє засідання Української Центральної Ради: крах чи тріумф
Чим був той день для подальшої історії України та сьогодення?

Дар’я Добріян
«Кримська справа» Маргарити Мурашко
Невідомі документи з Державного архіву в Автономній Республіці Крим

Волокидін і Сиротенко
Рукописний план-начерк спогадів Олександра Сиротенка про Павла Волокидіна. Публікація Галини Алавердової

Сергій Побожій
У пошуках «стильно прекрасного»
Кахлі М. О. Врубеля з колекції Сумського обласного краєзнавчого музею

Мистецтво на дотик
Ганна Рудик і Катерина Гоцало про проєкт «Тактильні копії шедеврів світового мистецтва та інші засоби доступності для Музею Ханенків»

Що колекціонує Американська кіноакадемія?
Інтерв’ю з Енн Коко, керівницею відділу графічних мистецтв Американської Академії кінематографічних мистецтв і наук