#125 СЛОВО ГОЛОВНОГО РЕДАКТОРА

Ми щасливі вітати читачів з першим номером «Антиквара»-2022! Задуманий майже рік тому, він створений у партнерстві з Історико-меморіальним музеєм Михайла Грушевського і присвячений 100‑річчю Української революції 1917–1921 років. Це перша спроба дослідити драматичні події здобуття й утрати української державності за матеріалами тогочасної періодики — сатиричної публіцистики та політичної карикатури. Запрошений редактор тематичного блоку, блискучий історик та оповідач, директор Музею Грушевського Світлана Панькова роками відшукувала раритетні примірники видань, відбирала твори і підготувала для нас п’ять розділів-есе, що крок за кроком розкривають сутність, гіркий повчальний — і до відчаю актуальний — смисл тих подій.

Робота над випуском стала продовженням наших попередніх проєктів «Герб і творці. Як формувалась естетика державності» (№ 5, 2020), реалізованого за підтримки Національного художнього музею України та Музею Шереметьєвих, і фотоальбому до 30‑ліття відновлення незалежності «Незалежність. Найкращий час / Independence. Prime Time», створеного в партнерстві з Українським інститутом Національної пам’яті та Українським національним інформаційним агентством «Укрінформ».

Утім, для мене саме цей випуск — передусім про сенс, цінність і позачасову значущість якісної друкованої періодики. Це непереборне переконання, що спирається на вже більш ніж 15‑річний досвід видання журналу «Антиквар», допомогло нашому видавничому дому усвідомити необхідність цілеспрямованого розвитку саме в цьому напрямі. Уже за два місяці вийде друком перший номер відродженого «Українського театру» — журналу про театральний процес у країні та світі. А наприкінці травня з’явиться пілотний випуск часопису екранних мистецтв «KinoКоло», над яким ми вже працюємо.

І ще пара слів про моє фото. На ньому — передзахідна мить торішнього вересня, коли я намагаюся сфотографувати найшвидкохіднішу парусну яхту на Дніпрі — тримаран — судно з трьома з’єднаними в надводній частині паралельними корпусами. Такі конструктивні особливості забезпечують більшу остійність і різке зменшення намоклої поверхні при невеликому крені, завдяки чому тримарани показують визначні результати. Саме це наштовхнуло мене на ідею про три мистецькі журнали, які вже цього року надійно триматимуться на плаву!

Дізнавайтесь подробиці на наших сторінках у соцмережах і передплачуйте!

Ганна Шерман, головний редактор