У лондонському музеї Вікторії й Альберта на восковій моделі скульптури «Молодий раб» Мікеланджело виявили відбиток великого пальця й схильні до версії, що він належить самому майстру. Давно прихований слід проявився на восковій скульптурі через перепад температури та вологості.
Минулої весни воскову роботу Мікеланджело перенесли з верхньої частини галереї в прохолодне підвальне приміщення. Так її хотіли захистити від підвищення температури, оскільки воскова скульптура могла деформуватися. Через п’ять місяців скульптуру повернули до галереї. Саме тоді куратори помітили на сідницях фігурки відбиток пальця. Ймовірно, він став помітним через зміни хімічного складу воску через коливання температури та рівня вологості.
500-річна воскова фігурка була чорновим варіантом більшої мармурової скульптури, яку мали поставити біля могили Папи Римського Юлія II у базиліці Святого Петра у Ватикані. Амбіційний дизайн був представлений 40 фігурами.
Мікеланджело встиг вирізати лише лицьову частину повнорозмірної статуї, яка зараз зберігається у Флоренції і є частиною колекції Galleria dell’Accademia. Воскова фігура є однією з небагатьох уцілілих чорнових робіт митця, який навіть не підозрював, що вона збережеться ще кілька століть. Хоча досі були сумніви, що цю воскову модель створив італійський скульптор.
Джерело і фото: Artnet