«УТОПІЯ КОРЕЙСЬКОГО НАРОДУ. НАРОДНИЙ ЖИВОПИС»

У Києві покажуть народний живопис корейського народу. З 6 до 24 грудня у Національному музеї українського народного декоративного мистецтва  за сприяння Посольства Республіки Корея в Україні відбудеться виставка “УТОПІЯ КОРЕЙСЬКОГО НАРОДУ. Народний живопис”. В експозиції будуть представлені роботи сучасних корейських художників, які працюють в жанрі «народної картини».

Корейський фольклорний живопис бере свій початок у 17 століття. Художня течія «народна картина» зародилася 300 років тому, певною мірою як соціальний протест, й дотепер не втратила свого значення і нині зацікавлює широку аудиторію. Можна сказати, що мінхва – саме таку назву має народний корейський живопис – переживає сьогодні справжній ренесанс, приваблюючи як художників-професіоналів, так і численних аматорів і поціновувачів.

“У давні часи доступ до творів витончених мистецтв мали здебільшого привілейовані класи суспільства, як на Заході, так і на Сході. Натомість упродовж століть розвивалася народна творчість, що і нині є дуже популярним жанром. Фольклор робить людей щасливішими, адже розповідає зрозумілі та близькі душі будь-якої людини сюжети, має яскраву композицію, чудові описи, красиві й насичені кольори, а також містить сатиру, критику та гумор на тему соціальної нерівності. Ці твори допомагають звичайним людям, які щодня стикаються з труднощами, розвіювати переживання та смуток. Народний живопис є креативним і динамічним, він руйнує традиційні мистецькі формальності та завжди вражає новизною”, – зауважує Надзвичайний і Повноважний Посол Республіки Корея в Україні Й.В. пан Кім Хьон Те.

Твори для виставки надані Фольклорною асоціацією “Урі” (Республіка Корея). Представлений корейський фольклорний живопис має багату символіку й розповідає про почуття та емоції звичайних людей, чого неможливо було уявити раніше.

“У XVIII столітті у Кореї за правління династії Чосон лише члени заможних родин могли посісти важливі бюрократичні посади або досягти вершин політичної влади. Мистецька діяльність також була їхньою винятковою власністю, художніми творами могли насолоджуватися лише аристократи. У такому нерівному суспільстві виникла мова мистецька течія, яку очолили представники середнього класу. Вони сповідували ідеї та цінності, які владна верхівка не схвалювала. Ці відмінності проявилися також у культурному та художньому просторі. 300 років тому почав активно розвиватися фольклорний живопис. Митці відкидали банальність і шукали нові інтерпретації. Були сміливі спроби гумористичного і сатиричного відтворення життя, зокрема різниці між соціальними статусами. Приміром, аристократів змальовували як безпорадних і некомпетентних людей, а тигра, символ короля і доблесті, іноді зображували дурним або п’яним”, – зазначає фольклорний митець, доктор економічних наук І Кі Йон.

Квон Бьон Хва Символи довголіття / 49×125 см / Чорнила та фарби на папері

Пак Чжон Кьон Кимгансандо / 43×138 см / Ханчжі, бунче, туш

Кім Йон Нан Хете / 40×72 см / Ханчжі, бунче, туш

Організаторка події, генеральної директорки ГО «Міжнародний інститут культурної дипломатії» Тетяна Калита в свою чергу зауважує, що парадоксальне співіснування наївного мистецтва з високими технологіями сучасної Південної Кореї, яка перетворилася на одну з найуспішніших азійських економік завдяки виробництву робототехніки, електроніки та програмного забезпечення, за словами – підкреслює особливе місце мінхва в житті корейського народу.

Виставка триватиме від 7 до 24 грудня 2021 року в Національному музеї українського народного. Вхід вільний.

Фото та джерело: ГО «Міжнародний інститут культурної дипломатії»