Журнал «Антиквар» #119: Герб&творці

Як формувалась естетика державності

№5 (119), 2020

Свобода — це те найцінніше, що дарує нам колекційний статус кожного випуску «Антиквара». Свобода обирати тему та її ракурс, інформаційний привід і його контекст. Зрештою, наше видання — і є такий собі друкований «пристрій» для того, щоб обирати час і простір сьогоднішнього віддзеркалення.

Отже, наш довгожданий № 119, який формально належить рокові 2020-му, насправді відкриває і для нашого видавництва, і для наших читачів і новий рік, і новий час. Створений в рамках програми Українського культурного фонду «Культура в часи кризи: інституційна підтримка», він є своєрідним символом нероздільності культурних і політичних, мистецьких та історичних, естетичних і державотворчих національних здобутків.

На сторінках цього номера зібрано десятки артефактів, пов’язаних із драматичними подіями 100-річної давнини. І саме в ньому — на обкладинці та вкладному аркуші лімітованого накладу — уперше в історії «зустрілися» дві унікальні пам’ятки: створений Георгієм Нарбутом 1918 року ескіз печатки Державного секретарства, який зберігається в графічному фонді Національного художнього музею України, та матриця печатки зі знаменитого сфрагістичного зібрання Музею Шереметьєвих. Дзеркальне відображення на обкладинці та живий відтиск, засвідчений підписом колекціонера, — на колекційному вкладному аркуші.

Користуючись нагодою, анонсуємо і «Антиквар» № 120 — «Medicina nobilissima: мистецтво та милосердя», який представить (о, свобода обирати тему!) медичну галузь України в найшляхетнішому її вимірі — у нерозривному зв’язку з історією, культурою та мистецтвом.