![]() | У 2014 році художні музеї США, Канади та Мексики відвідали більше 61 млн. осіб. В середньому кожен відвідувач залишає у музеї близько 8 доларів. |
08.01.2015
Виставка кубістичного живопису з колекції Леонарда Лаудера у Музеї Метрополітен.
У 2014 році художні музеї США, Канади та Мексики відвідали більше 61 млн. осіб. Така цифра наводиться у дослідженні, проведеному Асоціацією директорів художніх музеїв (АДХМ), членами якої є 234 інституції (в опитуванні взяли участь 220 із них). Загальна кількість членів організацій друзів музею склала 1,93 млн. осіб.
В середньому кожен відвідувач залишає у музеї близько 8 доларів (плата за вхід, покупки), в той же час музей витрачає на відвідувача 53,7 долара. Структура ж доходів музеїв виглядає так:
доходи від цільового дарчого фонду музею – 21%,
асигнування від бюджетів різних рівнів – 16%,
індивідуальні і родинні доброчинні внески – 10%,
доходи від музейних крамниць – 8%,
членські внески – 7%,
плата за вхід – 7%,
пожертви від благодійних фондів – 7%,
благодійні вечірки та прийоми – 4%,
плата за вхід на тимчасові виставки – 2%.
освітні програми – 1%,
плата за оренду приміщень – 1%.
Видатки північноамериканських музеїв розподіляються приблизно таким чином:
Профільна діяльність – 33%
(тимчасові виставки, гонорари кураторам,
утримання фондів, освітні заходи, утримання бібліотеки)
Витрати, пов’язані з генеруванням доходів — 24%
(Музейна крамниця, розвиток, обслуговування членів товариства друзів музею, доброчинні вечірки, утримання ресторану, маркетинг та піар)
Адміністративні витрати, інформаційні технології – 16%.
У 2013 році фонди музеїв – членів АДХМ поповнилися більш ніж 80 тис. експонатів. З них 69,5 тис. предметів були подаровані, 4,3 тис. – заповідані, 12,2 тис. – придбані.
Косметичний магнат Леонард Лаудер заповів Музею Метрополітен колекцію кубістичного живопису вартістю близько 1 млрд. доларів.
Для проведення тимчасових виставок музеї отримали від своїх партнерів 93,46 тис. предметів, а передали на тимчасові виставки – 27,135 тис. експонатів.
За матеріалами звіту AAMD підготував Святослав Яринич
Фото з сайту Wall Street Journal