#122: МУЗЕЙ КОСТЮМА І СТИЛЮ ВІКТОРІЇ ЛИСЕНКО

ПРИВАТНЕ МУЗЕЙНИЦТВО
№3 (122), 2021

100 грн
в наявності

ЗАМОВИТИ ЖУРНАЛ

«Приватне музейництво» — це визначення однієї з провідних тем нашого журналу вперше посідає чільне місце на його обкладинці. Звісно, сталося це не випадково, адже наше партнерство з Victoria Museum триває майже з моменту його відкриття і фактично втілює найдійовіший формат співпраці, на який здатні музейна установа та профільний часопис. За чотири роки ми встигли не тільки підготувати вже другий тематичний випуск «Антиквара», видати книгу Вікторії Лисенко «Шлях до Victoria Museum» і каталог до однієї з перших влаштованих у його стінах виставок, але також долучитися до створення музейного медіаконтенту. До речі, саме під час запису програми «Вікторіанські бесіди» за моєю участю народилася ідея журналу, який ось уже й народився сам.

Отже, приватному Музеєві костюма та стилю виповнилося чотири роки. За цей час завдяки виставковим і просвітницьким проєктам він став відомим і в Києві, і в Україні, і за її межами. Коли в травні 2017‑го Вікторія Лисенко відкривала свою першу виставку, з представлених експонатів їй самій належало тільки сім. З них почалася колекція одягу та аксесуарів кінця XVIII — початку ХХ століття, що сьогодні налічує понад 1 200 одиниць. Кожна з цих речей по‑своєму унікальна, а культурно-історична та художня цінність деяких предметів визначає їх належність до шедеврів декоративно-прикладного мистецтва. Колекція, зібрана в цьому музеї, переносить нас у минуле, дає змогу вловити «аромат епохи», відчути її через автентичні речі, що несуть на собі ознаки стилю певного часу. А періодичне зміщення акцентів у подачі та інтерпретації речей на виставках занурює їх у новий контекст, даруючи відвідувачам нові враження, а самій колекції — нові напрями розвитку.

Незважаючи на беззаперечний успіх, засновниця музею не зупиняється на досягнутому. Навпаки, тепер Вікторія Лисенко шукає можливості для втілення ідеї музейного франчайзингу. Тож на вас чекають не лише цікаві статті про світ моди сторічної давнини, а й розповіді про найсучасніші світові музейні стратегії. А ще продовження теми «Приватне музейництво» — у наступному номері журналу.

Ганна Шерман, головний редактор