Рlay, rec, pause… виставка Олександра Гнилицького

9 вересня в Музеї кіно Довженко-Центру стартує проєкт “play, rec, pause…”, присвячений 60-річчю від дня народження майстра українського медіа-мистецтва та інсталяції, концептуаліста, автора кінетичних скульптур та справжнього візіонера міждисциплінарних підходів  Олександра Гнилицького. У фокусі проєкту опинилась візуальна мова автора, між рухомим та статичним кадром, яка структурується за допомогою кінолексики. 

Олександр Гнилицький (1961-2009) заявив про себе наприкінці 80-х, коли в українське мистецтво прийшло покоління «нової хвилі», яке докорінно його змінило, вирвавши з нормативної, заідеологізованої аномалії і спрямувавши в русло актуального розвитку. Олександр Гнилицький був найменш передбачуваним художником в українському арт-процесі – мінливий, ірраціональний спосіб існування спровокував невизначеність, розмитість характеристик. Упродовж свого творчого шляху, окрім живопису, митець звертався до найрізноманітніших видів, жанрів та технік, котрими на той час оперувала візуальна практика. Знімав відео, малював графіку, створював інсталяції, кінетичну скульптуру, анаморфози, зоотропи, опуси в руслі парадоксального дизайну, показував віджейські перфоманси…

Одним із напрямків творчості Гнилицького був особливий різновид «муляжної скульптури», створення кінетичних об’єктів у дусі неодадаїзму. Однак, повний внесок художника в українське мистецтво досі детально не осмислений. В експозиції проєкту “play, rec, pause…” діятиме свого роду «лабораторії», де відбуватиметься дослідницький процес із спеціально запрошеними мистецтвознавцями, критиками, кураторами, художниками.

Експериментальний кураторський задум  Лесі Заяць, Оксани Баршинової та Лєри Полянськової представляє водночас виставку й тимчасовий знімальний майданчик.

Виставка складатиметься з тематичних кластерів, що показують трансмедіальну творчу практику та розповідають про аспекти доробку Гнилицького, пов’язані прямо чи опосередковано зі світом кіно, телебачення та поп-культури. Поруч з живописом представлені також інсталяція, медіа-гібриди, об’єкти, відео та анімаційні роботи колективу «Інституція нестабільних думок», співзасновником і активним учасником якого був Олександр Гнилицький.

На виставці play, rec, pause… вперше буде представлено домашнє документальне відео з міста, котре як ніяке інше репрезентує світ КІНО, що показує художників, робочий процес і перформанс у Лос-Анджелесі (2008). Вперше в Україні також виставляються деякі пізні роботи та рідкісні архівні матеріали.

Під час проєкту запланована насичена публічна програма, в рамках якої відбудуться кураторські екскурсії, лекції, кінопокази, діджей сети.

Триватиме виставковий проєкт “play, rec, pause…” в Музеї кіно Довженко-Центру (вул. Васильківська, 1) до 17 жовтня. Експозиція працює з середи по неділю з 12:00 до 19:00 (каса до 18:45). Повна вартість – 100 грн, пільговий – 50 грн. Вхід вільний для співробітників музеїв, дітей до 10 років, осіб з інвалідністю 1-2 групи, учасників бойових дій за наявності дійсного посвідчення.

Джерело: Dovzhenko Centre

Фото:  Олександр Гнилицький