«ВИПЕРЕДЖАЮЧИ ЧАС»: ВИСТАВКА РОБІТ ОЛЕГА МАЛЬОВАНОГО

В ХАРКІВСЬМУ ХУДОЖНЬОМУ МУЗЕЇ ПРОЙШЛА ВИСТАВКА ХАРКІВСЬКОГО ФОТОХУДОЖНИКА ОЛЕГА МАЛЬОВАНОГО “ВИПЕРЕДЖАЮЧИ ЧАС”. ПЕРЕД ВІДВІДУВАЧАМИ ПОСТАЛА РЕТРОСПЕКЦІЯ ПОШУКІВ ОБРАЗНОЇ МОВИ ТА ЗАСОБІВ ХУДОЖНЬОЇ ВИРАЗНОСТІ ПОНАД  55-РІЧНОГО ТЕРНИСТОГО ТВОРЧОГО ШЛЯХУ МИТЦЯ.

Експозиція виставки «Випереджуючи час» запросила гостей до міркування про те, що може художня фотографія в епоху, коли все вже сфотографовано і випущено у невичерпний потік мережевих картинок? Які теми завжди заслуговують на особливу увагу суспільства?

Роботи, представлені на виставці, підтверджують слова Олега Мальованого: «Тільки внутрішня фантазія фотографа та його хвилювання про світ, в якому ми живемо, може дати нові грані розуміння цього світу». Незалежно від змісту та джерела натхнення автор видозмінює матеріал своїх кадрів (створюючи «бутерброди зі слайдів або негативів» спочатку вручну, пізніше з допомогою фотошопу), естетизуючи й конструюючи абсурдність і неможливість деяких сцен і персонажів у реальному житті.

Пропонуємо вам переглянути відеоверсію екскурсії, яку провів сам Олег Мальований.

Сюжет створено за підтримки Grynyov Art Collection.

Олег Мальований (1945 р.н., Рубцовськ, Алтайський край, РФСР) – одна з визначних персоналій харківського фотографічного осередку. Народився в родині харків’ян, що були евакуйовані на Алтай під час Другої світової війни. Захопився фотографією ще школярем. Перша персональна виставка його робіт відбулась у 1968 в Харкові.

В 1969 стає членом харківського обласного фотоклубу при Будинку художньої самодіяльності профспілок. В 1970 отримав диплом інженера-металурга в Харківському політехнічному інституті (нині – Національний технічний університет “ХПІ”). В 1970-ті роки був одним з представників групи “Время”, що була організована на базі обласного фотоклубу. Працював в фотолабораторії Інституту ґрунтознавства та агрохімії ім. О.Н. Соколовського. В 1979 в лабораторії сталась пожежа, що знищила велику частину архіву ранніх робіт Мальованого. Характерною особливістю його робіт є акцент на колористичній та формальній складових. В 1960-х-1970-х роках захоплювався різними видами маніпуляцій з фотографічним матеріалом – колажі, соляризації, ізогелії, тощо. Вважався одним з найбільш “технічних” фотографів в Харкові, який на високому рівні володів рецептурами кольорового друку.

З 1976 — почесний член Краківської фотоспілки, Краків, Польща. Завоював більше тридцяти золотих та срібних медалей та дипломів в міжнародних конкурсах, зокрема гран-прі Kodak на Міжнародній виставці “Париж-Москва”, що відбулась в 1989 в Центрі Жоржа Помпіду, Париж, Франція.

Джерело: МІТЄЦ