Системи аналізу поведінки відвідувачів тестують в музеях Італії

В музеях Болоньї розпочали тестування нової системи відеоспостереження з аналізом даних ShareArt. Камери встановили поруч з експонатами, а програма збирає та аналізує дані про кількість відвідувачів і те, як вони розглядають твори мистецтва. На думку розробників, це дозволить визначити «привабливість» конкретних конкретних експонатів і допоможе в плануванні виставок.

Група італійських дослідників з Національного агентства нових технологій (ENEA) розробила систему, що аналізує патерни поведінки відвідувачів. Вона дозволяє визначати, як довго і наскільки уважно відвідувачі музеїв чи галерей розглядають той чи інший твір мистецтва, на якій відстані та під яким кутом, і видає оцінку його “привабливості”. Розробка системи почалася ще в 2016 році, але реальні випробування розпочали лише нещодавно, з відкриттям музеїв і галерей після локдауна. 

Istituzione Bologna Musei вже отримав перші результати дослідження й виявив, що середній час огляду кожного експонату складає всього 4-5 секунд, хоча чимало творів утримують увагу відвідувачів більше, ніж на 15 секунд. Для прикладу, зафіксовано, що відвідувачі, які розглядають картину Трофіма Біго «Святий Себастьян, зцілюється з допомогою Святої Ірини», як правило, фокусуються не на центрі композиції, а трохи правіше. Водночас, дивно, що один із головних шедеврів колекції музею – статуя Аполлона Вейска, що датується 510-500 роками до н. е., – майже не привертає уваги відвідувачів. Дослідники вважають, що це пов’язано з невдалим розташуванням статуї ближче до кінця експозиції: тут відвідувачі вже стомлені і прагнуть швидше покинути музей. 

Джерело: bloomberg.com