Згідно моніторингу, який нещодавно оприлюднила американська онлайн-платформа з продажу образотворчого мистецтва Artsy, у 2020 році соціальні мережі стали третім за успішністю каналом продажу творів мистецтва для галерей. У 2019 це місце посідали художні ярмарки, які нині опустились на шосту позицію.
У дослідженні взяли участь представники 1753 галерей мистецтв. Звіт демонструє значний перехід до цифрових технологій. Адже другим кращим каналом з продажу творів мистецтва стали вебсайти галерей, у 2019 році вони займали четверте місце. Перше місце стабільно посідає робота з вже існуючими клієнтами.
Як пояснив фахівець Artsy з онлайн-продажів Дастін Кім, у зв’язку з пандемією галереї значно вдосконалили свої цифрові стратегії, інвестували в діджитал-маркетинг і спробували нову тактику, аби підтримувати зв’язки з існуючими клієнтами та знаходити у мережі нових. Також цей перехід на цифрові технології вплинув на зміну колекційної бази галерей. 73% галерей повідомили, що принаймні половина колекціонерів, з якими вони спілкувалися онлайн у 2020 році, були новачками, а кількість покупців у віці від 18 до 35 подвоїлася – швидше за все, тому, що молодь воліє купувати онлайн.
Водночас, у 2020 році вдвічі збільшилась кількість галерей, які працюють тільки в режимі онлайн. 35% респондентів зазначили, що не мають власного галерейного простору. Втім, на переконання фахівців Artsy це може послугувати стимулом для створення кращих моделей роботи в мережі.
Джерело: Artsy Gallery Insights 2021 Report