ПІД КАРТИНОЮ «МОНА ЛІЗА» ВИЯВИЛИ ПРИХОВАНИЙ ВУГІЛЬНИЙ ЕСКІЗ

Французький інженер Паскаль Котт оприлюднив результати свого 15-річного дослідження полотна Леонардо да Вінчі. Вчений стверджує, що «Джоконду» майстер епохи Відродження створив на базі раніше невідомого підготовчого ескізу, виконаного технікою спольверо.

Впродовж останній півтора десятиліття Паскаль Котт невтомно дослідив понад 1650 отриманих зображень. Зробити знімки «Мони Лізи» в 2004 році йому дозволив Лувр.

«Лувр запросив мене, тому що я винахідник нової високочутливої ​​мультиспектральної камери з дуже високою роздільною здатністю», – зазначив дослідник в коментарі для Artnet News.

Окрім мультиспектральної камери з високою роздільною здатністю, Паскаль Котт застосував сучасну інфрачервону рефлектографію. Це дозволяє побачити найдрібніші деталі, а також значно підсилювати слабкий світловий сигнал. Таким чином дослідник виявив сліди спольверо на руці і лінії волосся Мони Лізи. Вони показали, що в процесі створення портрета Леонардо «розгорнув» її голову обличчя до глядача. На вугільному ескізі модель дивиться в бік і на її обличчі немає й сліду загадкової посмішки, яка інтригує поціновувачів живопису.

Водночас, думки експертів, які вивчають творчість Леонардо да Вінчі, розділилися. Лувр відмовився коментувати це «відкриття» через те, що Паскаль Котт не є членом наукової команди музею. На думку арт-редактора BBC і колишнього директора Tate Media Уілла Гомперца, такі заяви потрібно робити не індивідуально, а після перевірки академічної спільноти.

«Вносити зміни на прохання замовника – поширена практика серед художників, – пояснює він. – Так що немає нічого дивного в тому, що на портреті Мони Лізи можуть бути приховані зображення».

Мистецтвознавець підкреслює, що в подібних випадках потрібна обережність, хоча найбільш відома картина в світі завжди є хорошим приводом для новини.

Фото: Pascal Cotte

Джерело: Artnet News