Наприкінці листопада в Лондоні на аукціоні Christie’s відбувся традиційний тиждень російських торгів. Колекціонерам з 27 країн світу було представлено низку знакових творів з приватних колекцій і зібрань нащадків видатних майстрів XVIII-XXI століть, серед них – роботи художників українського походження Івана Айвазовського, Олександри Екстер та Давида Бурлюка.
Загалом секція російського живопису принесла аукціонному будинку Christie’s £ 5 741 875. Топ-лотом стало полотно Костянтина Коровіна «В саду», продане за £ 1 198 500 з перевищенням попередньої оцінки в п’ять разів. Топ-лотом секції декоративно-прикладного мистецтва стала рідкісна радянська агітаційна тарілка 1921 року, створена за ескізом Рудольфа Вільде із закликом «Врятувати революцію, допомогти голодуючим». Її вартість склала £ 275 000.

Яскравий морський пейзаж Івана Айвазовського «Буря» продано за £ 437 500 при попередній оцінці £ 250 000 – 350 000. Айвазовський захопився бурями і корабельними аваріями в 1850-ті роки. Полотно одного з лідерів літературно-художнього авангарду, якого називали «батьком російського футуризму» Давида Бурлюка «Футуристична голова» знайшло покупця за £ 62 500.


Роботу авангардистки Олександри Екстер «Карнавал у Венеції» 1930 року продали за £450 000 при естімейті £250 000 – 350 000. Відомо, що твір довгі роки належав текстильному магнату Інно Езратті, з яким Екстер дружила в Парижі. Коли нацистські війська окупували Францію і почали сотнями арештовувати і депортувати євреїв, Екстер сховала підприємця і врятувала йому життя. На знак подяки після війни Езратті купував у художниці роботи, зняв і оплачував їй майстерню і до кінця життя забезпечував замовленнями. Зі свого боку, Екстер в знак вдячності зробила Езратті одним зі своїх спадкоємців, залишивши йому після своєї смерті чимало полотен. В останнє твір «Карнавал у Венеції» змінював власника в 2017 році на листопадових російських торгах Sotheby’s. Тоді його вартість з урахуванням комісії склала $ 410 тисяч. Тобто за три роки малюнок зріс в ціні на 40%.
Фото: christies.com