У Києві пройде виставка ювелірних прикрас французького дому Van Cleef & Arpels

З 3 до 28 лютого в Національному художньому музеї України проходитиме виставка «Art of Clip» («Мистецтво брошки») відомого французького ювелірного Дому Van Cleef & Arpels, заснованого в 1906 році. В експозиції представлять понад 80 антикварних брошок та коштовних прикрас із застібками-кліпсами, які створено з в період 1910-1970 років.

Van Cleef & Arpels – бренд з понад сторічною репутацією. Чимало унікальних прикрас, створених за період існування ювелірного дому, нині зберігаються в приватних колекціях. Прихильниками його виробів у різні часи були члени монарших родин, а також чимало зірок світового кінематографа та музики. Серед них: Софі Лорен, Джоан Фонтейн, Бріжит Бардо, Марлен Дітріх, Марія Каллас, Катрін Деньов, Клаудія Кардинале, Шероун Стоун, Джулія Робертс та Рене Зеллвегер, Мадонна, Селін Діон, Мерайя Кері та багато інших.

На огляд у київському художньому музеї буде представлено броші, які є доволі практичним аксесуарам й водночас відобразили різноманітні технічні вдосконалення, а також увібрали естетику, яка була притаманна різним декадам XX століття. Зокрема, вони охопили такі напрямки в мистецтві, як ар-деко, абстракціонізм, орієнталізм, оптичне мистецтво.

Софі Лорен у прикрасах The Van Cleef & Arpels
Брошка в єгипетському стилі, 1924

Єгипетський браслет, 1924. Платина, сапфіри, рубіни, смарагд, онікс, діамант.

Приміром, в 1922 році виявлена усипальниця єгипетського фараона Тутанхамона підігріла інтерес європейської спільноти до історії та мистецтва Стародавнього Єгипту. Van Cleef & Arpels відреагували на подію створенням серії дорогоцінних прикрас з використанням сюжетів єгипетської міфології та ієрогліфів.

У 1930-ті головним джерелом натхнення в ювелірному мистецтві став світ Високої моди. Для прикрас цього періоду притаманні силуети стилізовані під стрічки, віяла та банти, якими так любили прикрашати свої туалети французькі аристократи. Розсипані діамантами, рубінами та  сапфірами брошки справляли магічне враження. А відносно легкими вони були завдяки використанню платини, це давало можливість носити їх навіть на вбранні з найтонших і найніжніших тканин.

Ескіз брошки

У 1940-ві роки з’являються жіночні брошки у вигляді фігурок балерин та фей. На початку 1950-х знаковими стали флористичні мотиви, а в середині десятиліття – незвичайний бестіарій грайливих тварин. Ця колекція була дуже популярна серед японських модниць.

Брошура лінії прикрас «La Boutique», 1954
Кольє Елізабет Тейлор з колеції The Van Cleef & Arpels

Дизайн брошок 1970-х здебільшого був натхнений культурою Індії, де побував власник ювелірного дому Клод Арпельс. Там він особисто познайомився з махараджею Реві й придбав прикраси з його скарбниці, аби використовувати їх у своїх прикрасах. Найефектнішою прикрасою цього десятиліття вважається кольє, яке Річард Бертон подарував Елізабет Тейлор з нагоди народження її першого онука. До речі, це кольє також можна буде побачити на виставці.

Окрім самої виставки, Van Cleef & Arpels підготували серію онлайн-лекцій від викладачів школи високого ювелірного мистецтва L`Ecole про історію брошок, коштовне каміння та техніки Високого ювелірного мистецтва. Реєстрація на лекції здійснюватиметься на сайті L`Ecole.

Триватиме виставка «Art of Clip» в Національному художньому музеї України до 28 лютого 2021 року.

Фото: Van Cleef & Arpels / L’Officiel

Джерело: VOGUE