На аукціоні Sotheby’s продадуть перший у світі постер до кінофільму

Аукціонний дім Сотбі виставив на продаж постер до кінопоказу, що був організований братами Августином та Луї Жаном Люм’єрами у 1895 році. Велика цінність твору є виправданою, адже він є першим у світі постером до фільму.

Лише 30 людей прийшло подивитися на 20-хвилинне відео, яке транслювали в паризькому кафе 28 грудня далекого 1895 р. Значення Люм’єрівського кінопоказу не було оцінене тогочасними парижанами – преса, хоча й була запрошена, так і не прийшла, хоча для неї було спеціально виділено 100 стільців у залі. Брати Люм’єр презентували серію короткометражних картин, усі вони транслювалися на біле полотно, що повісили в Гранд Кафе – Салоні Індіен на Бульварі Капуцинів.

Постер до цієї події створив Генрі Бріспот, і це один із 164 рідкісних постерів, які Сотбі виставить на інтернет-аукціон 28 серпня у Лондоні. Плакат, яким сподівалися закликати набагато більше відвідувачів, ніж це сталося насправді, був попередньо оцінений у суму від £40,000 до £60,000 ($50,830 до $76,240). Аукціонний дім назвав його «абсолютно колекційним постером», додаючи, що «цей винятково рідкісний твір вішався куди-небудь усього кілька разів».

Торги триватимуть до 4 вересня, на них будуть представлені також інші раритетні постери: наприклад, до серії фільмів про Джеймса Бонда та інших кіношедеврів.

Генрі Бріспот, Кіно Люм’єр (1895). © Sotheby’s London

Серія кінокартин, яку презентували брати у 1895 році, не були фільмами в сучасному розумінні цього слова. Це були радше короткі він’єтки, менше хвилини кожна, проте ця лаконічність не стала на заваді тому значному подиву, який виник в аудиторії від споглядання таємничих нових технологій. Одна жінка сказала, що кричала від жаху, коли в залі вимкнули світло перед запуском кіноплівки.

Пізніше, мова про магію та фокуси розійшлась по всьому світу, тоді  як «рухлива картинка» стала абсолютним проривом. Один чоловік скаржився, що над публікою просто познущались», – пише Сотбі.

Брати Люм’єр  знімали, як робітники повертаються з фабрики, як дитина ловить вудкою золоту рибку, як чоловік перекручує ковдру, як хлопчик наступає на садовий шланг, щоб зупинити потік води, поки садівник тримає його кінець прямо біля свого обличчя. Перша у світі кінокомедія L’Arroseur Arossé (Tables Turned on the Gardner) закінчується тим, що садівник мститься.

За два дні після прем’єри усі газети писали про легендарний кінопоказ і більше ніж 2000 людей купили 1-франковий квиток на наступні – 1 та 2 січня.

Усього за кілька місяців Люм’єри відкрили кінотеатри у всіх великих містах Європи, а покази відвідали більшість керівників цих держав», – зазначає Сотбі.

Сходити до кінотеатру – це була справді визначна подія.

Джерело: artnet.com